سقوط دولت بشار الاسد حمله علیه ایران را تسهیل می سازد
ترجمه توسط حمید محوی ترجمه توسط حمید محوی

 

یگان های بریتانیایی و قطری از طریق ترکیه

در حال آماده سازی حمله نظامی هستند

 

نوشتۀ ژولی لوسک

 

Mondialisation.ca, Le 7 mars 2012

به گزارش «آویاسیون ویک» (هفته نامۀ هواپیمایی) : «سامانه های پیشرفتۀ و نوین سوریه که در خدمت جمع آوری اطلاعات و حفاظت از راه دور کاربرد دارد» مانع حملۀ اسرائیل علیه ایران است.

و با اشاره به هم کاری های ایران و سوریه، بر این باور است که : «سقوط دولت بشار الاسد موجب هرج و مرجی خواهد شد که حملۀ ایالات متحده و اسرائیل علیه ایران را پوشش خواهد داد. به عبارت دیگر، در صورت حمله سوریه می تواند فورا به ایران هشدار بدهد.»

 (David Fulghum, Syria Key To Iranian Defenses Against West, 6 mars 2012.)

این گزارش در عین حال تحلیل بسیاری از رسانه های مستقل را تأیید می کند که همواره اعلام کرده بودند که «راه تهران از دمشق می گذرد». بر اساس بسیاری از گزارشات، قیام مسلحانه در سوریه، به پشتیبانی خارجی و مخفیانه علیه تنها متحد ایران در منطقه انجام گرفته است. با این حال، رسانه های حاکم در غرب این «شورش» را هم چنان به عنوان جنبش اعتراضی صلح جویانه معرفی می کنند، حتی اگر وزیر ایالات متحده، هلاری کلینتون اعتراف کرده باشد که القاعده جزء این جریان اعتراضی در سوریه بوده است.

مقالۀ «آویاسیون ویک» سقوط بشار الاسد را به عنوان عاملی برای تضعیف ایران ارزیابی کرده که حملۀ نظامی ایالات متحده و اسرائیل علیه این کشور را تسهیل می سازد، و اضافه می کند که حمله علیه ایران توسط اسرائیل از طریق «فضای هوایی سوریه، ترکیه، اردن یا عربستان سعودی» انجام خواهد گرفت.

با این حال، سامانه های اطلاعاتی پیشرفتۀ سوریه از این پس می توانند بر «اسرائیل، اردن و شمال عربستان سعودی» نظارت الکترونیکی داشته باشند، به همین ترتیب ایستگاه رادار مستقر در کوه صنین «مشرف بر بلندی های جولان که تحت اشغال اسرائیل است، و به همین نسبت «وادی البقاع» که تحت نظارت حزب الله و سوریه است».

بهینه سازی هایی که توسط روسیه در سامانه های سوریه انجام گرفته، علاوه بر موارد نام برده، عبور و مرور دریایی و هوایی ایالات متحده و اسرائیل، و حتی یونان و قبرس، را می تواند در شرق مدیترانه تحت نظر داشته باشد (یعنی جایی که ایالات متحده سامانه های اطلاعاتی خاص خود را مستقر کرده است).

گزارشات دیگری حاکی از این امر هستند که یگان های بریتانیایی و قطری مستقر در حمص در حال گشودن راهی برای مداخلۀ نظامی سرّی در سوریه از طریق ترکیه هستند.

 (British and Qatari troops already waging secret war in Syria?- 13 undercover French army officers seized in Syria, Lanka Newspapers, 6 mars 2012.)


 


March 9th, 2012


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی